среда, 26 марта 2025 г.

Модель поділу доходів різних рівнів на соціальні витрати.

 

https://chatgpt.com/share/67e3b175-88c4-800b-b7ea-438640fe0f21

1. Модель поділу обігових ресурсів

Ми визначимо кожен критерій для кожного типу обігових ресурсів (приватні, комунальні, державні) та наведемо конкретні формули для кожного з них.

А. Приватні обігові ресурси:

  1. Фінансовий ресурс (Рfiп,сторrivR_{fin, priv}):

    Рfiп,сторriv=i=1пПiСiR_{fin, priv} = \sum_{i=1}^{n} P_i \cdot S_{i}

    деПiP_i— фінансові діяльності приватних осіб або підприємств,СiS_{i}— частка активності в загальному обсязі.

  2. Трудовий ресурс (Рлabоr,сторrivR_{labor, priv}):

    Рлabоr,сторriv=j=1мВjХjR_{labor, priv} = \sum_{j=1}^{m} W_j \cdot H_j

    деВjW_j— середня заробітна плата працівників приватного сектору,ХjH_j— кількість годин праці.

  3. Ресурс власності (Роwп,сторrivR_{own, priv}):

    Роwп,сторriv=k=1сторОkВkR_{own, priv} = \sum_{k=1}^{p} O_k \cdot V_k

    деОkO_k— кількість одиниць власності приватних осіб або підприємств,ВkV_k— вартість одиниці власності.

B. Комунальні обігові ресурси:

  1. Фінансовий ресурс (Рfiп,вомR_{fin, com}):

    Рfiп,вом=i=1пТiСiR_{fin, com} = \sum_{i=1}^{n} T_i \cdot S_{i}

    деТiT_i— фінансові активи комунальних установ,СiS_{i}— частка активності в загальному обсязі.

  2. Трудовий ресурс (Рлabоr,вомR_{labor, com}):

    Рлabоr,вом=j=1мВjХjR_{labor, com} = \sum_{j=1}^{m} W_j \cdot H_j

    деВjW_j— середня заробітна плата працівників комунальних установ,ХjH_j— кількість годин праці.

  3. Ресурс власності (Роwп,вомR_{own, com}):

    Роwп,вом=k=1сторОkВkR_{own, com} = \sum_{k=1}^{p} O_k \cdot V_k

    деОkO_k— кількість одиниць власності комунальних установ,ВkV_k— вартість одиниці власності.

C. Державні обігові ресурси:

  1. Фінансовий ресурс (Рfiп,gоvR_{fin, gov}):

    Рfiп,gоv=БtоtaлR_{fin, gov} = B_{total}

    деБtоtaлB_{total}— загальний дохід бюджету держави, що включає податки, інвестиції, дивіденди та інші джерела.

  2. Трудовий ресурс (Рлabоr,gоvR_{labor, gov}):

    Рлabоr,gоv=j=1мВjХjR_{labor, gov} = \sum_{j=1}^{m} W_j \cdot H_j

    деВjW_j— середня заробітна плата працівників державного сектору,ХjH_j— кількість годин праці.

  3. Ресурс власності (Роwп,gоvR_{own, gov}):

    Роwп,gоv=k=1сторОkВkR_{own, gov} = \sum_{k=1}^{p} O_k \cdot V_k

    деОkO_k— кількість одиниць державної власності,ВkV_k— вартість одиниці власності.

2. Система обігу ресурсів за критеріями

Тепер визначимо, як ці ресурси впливають на загальний економічний цикл за кожним критерієм:

Фінансовий критерій:

Ми повинні розподілити фінансові ресурси (загальний дохід бюджету) по трьох секторах (приватному, комунальному, державному):

Бtоtaл=Рfiп,сторriv+Рfiп,вом+Рfiп,gоvB_{total} = R_{fin, priv} + R_{fin, com} + R_{fin, gov}

Трудовий критерій:

Загальна сума трудових ресурсів сектору через суму праці в кожній:

Рлabоr=Рлabоr,сторriv+Рлabоr,вом+Рлabоr,gоvR_{labor} = R_{labor, priv} + R_{labor, com} + R_{labor, gov}

Власність:

Розподіл ресурсів за власністю, який включає всі об'єкти власності, які знаходяться в управлінні кожного з секторів:

Роwп=Роwп,сторriv+Роwп,вом+Роwп,gоvR_{own} = R_{own, priv} + R_{own, com} + R_{own, gov}

3. Гарантовані пропорції розподілу доходів

Ми можемо встановити гарантовані пропорції для кожного з секторів (приватного, комунального, державного) за такими формулами:

  • Пропорція приватного сектору:

    αсторriv=Рfiп,сторriv+Рлabоr,сторriv+Роwп,сторrivБtоtaл+Рлabоr+Роwп\alpha_{priv} = \frac{R_{fin, priv} + R_{labor, priv} + R_{own, priv}}{B_{total} + R_{labor} + R_{own}}
  • Пропорція комунального сектору:

    αвом=Рfiп,вом+Рлabоr,вом+Роwп,вомБtоtaл+Рлabоr+Роwп\alpha_{com} = \frac{R_{fin, com} + R_{labor, com} + R_{own, com}}{B_{total} + R_{labor} + R_{own}}
  • Пропорція державного сектору:

    αgоv=Рfiп,gоv+Рлabоr,gоv+Роwп,gоvБtоtaл+Рлabоr+Роwп\alpha_{gov} = \frac{R_{fin, gov} + R_{labor, gov} + R_{own, gov}}{B_{total} + R_{labor} + R_{own}}

У цій пропорції забороняється реалізація, яку частину загального доходу та ресурсів кожен сектор може отримати для підтримки своєї діяльності, за рахунок фінансів, трудових ресурсів та власності.

Висновок

Застосування цієї моделі дозволяє створити детальніше виявлення про те, як розподіляються ресурси за різними секторами економіки (приватний, комунальний, державний) на основі фінансового, трудового та власного критеріїв. Це дозволяє будувати ефективну стратегію управління бюджетними та соціальними витратами.

Комментариев нет:

Отправить комментарий