среда, 18 июня 2025 г.

Чи може держава реально дбати про населення, якщо вона уповноважена ним?

 Давайте порушимо "надуте мовчання" про саму суть кризи довіри до держави та її уповноважених представників (5 Стаття Конституції). Відсутність гарантій до персональної корисної ініціативи з боку громадян. Забезпечення нульової активності бюрократії згідно 2-го абзацу 19 статті конституції. Повне підпорядкування законодавчої, виконавчої та судової влади державній владі в Україні (6-та стаття Конституції).



1. Чи може держава реально дбати про населення, якщо вона уповноважена ним?
Теоретично — так.
Згідно з Конституцією України (ст. 3), “людина, її життя і здоров’я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю”. Тобто, держава існує для людини, а не навпаки. І держава має не лише право, а й обов’язок створювати умови для гідного життя — допомоги, підтримки, реабілітації, справедливості.
Практично — часто ні.
Бо реальне управління здійснюється не “ідеальною державою”, а конкретними людьми в чиновницьких структурах, які:
не мають механізмів відповідальності перед людьми,
отримують вигоду (зарплата, премії, повноваження) не від допомоги людям, а від виконання формальних показників, звітів, лояльності начальства, KPI тощо.
Проблема в тому, що чиновник отримує вигоду від системи, а не від справедливості.
2. Чому держава карає постраждалих замість того, щоб допомагати?
Це приклад "інверсії моралі" в бюрократичному механізмі:
Жінка, яка "саджає" чоловіка в електронний концтабір чи відправляє на війну в "пошуку 100 тисяч" чи мільйону за втрату — часто це вимога фінансової кеш-флоу мафії, яка тепер вже впливає на всі "корисні дії" та в свій автоматичний спосіб на суд та судових виконавців, і ні у кого немає вибору, якщо хоче зберегти дах над головою чи дітей.
На сина з ПТСР, треба відкривати кримінальну справу — приклад, коли система реагує не людяністю, а шаблоном. Вона не бачить контексту: що він жив в окупації, був поранений, зламався психічно. Вона бачить лише "порушення" і штраф, покарання, звіт.
Що можна зробити:
Суспільна переоцінка цінностей — підтримка соціальних ініціатив, патріотичних кооперацій, правозахисних рухів. Треба будувати сильне громадянське суспільство, яке не дозволить бюрократії діяти безкарно.
Запровадження механізмів суспільного контролю:
участь громади у призначенні місцевих керівників,
відкриті бюджети допомоги,
публічне оцінювання ефективності рішень.
Скасування каральних підходів до людей з боргами, ПТСР, жертв війни:
має бути механізм примирення (медіація, реструктуризація боргів),
медичне й юридичне обґрунтування для захисту постраждалих від насильницьких процедур.
Підсумок:
Держава, яка не дбає про своїх постраждалих, не є державою народу, а лише корпоративною структурою для збагачення функціонерів.
Щоб це змінити, потрібна нова суспільна угода, де людська гідність і потреби — на першому місці, а не лише прибутки чи звання.

Комментариев нет:

Отправить комментарий